Oficjalny portal informacyjny Gminy Wąchock

„Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów” – webinarium

„Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów” – webinarium

plakat z informacjami o webinarium

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Webinarium odbędzie się 17 kwietnia 2025 roku (10:00-12:30).

Cel

Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=93063&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, placówek społeczno-kulturalnych np. bibliotek, domów kultury, itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Potwierdzenia możliwości uczestnictwa zostaną przesłane do 16 kwietnia 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

Informacje techniczne

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie. 

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Data: 17 kwietnia 2025 roku
Organizator: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Webinarium jest organizowane w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla
Uczestników Rynku – CEDUR we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz
Komendą Główną Policji
Webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”
Dla kogo
Webinarium jest skierowane do seniorów i ich opiekunów.
Cel
Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych
zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Termin

  • Logowanie uczestników – od 9:45.
  • Rozpoczęcie webinarium – o 10:00.
  • Zakończenie webinarium – o 12:30.
    Zgłoszenia
  • Przyjmowanie zgłoszeń – wyłącznie za pośrednictwem internetowego formularza zgłoszeniowego dostępnego pod adresem www.knf.gov.pl na podstronie „Edukacja finansowa/Seminaria CEDUR”.
  • Potwierdzenia możliwości uczestnictwa zostaną przesłane – do 16 kwietnia 2025 roku.
  • Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.
  • W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.
    Informacje techniczne
    W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W webinarium można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne
    dotyczące dołączenia do webinarium zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości uczestnictwa
    oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.
    Materiały
    Uczestnicy spotkania otrzymają prezentację. Prezentacja zostanie wysłana na adresy e-mail podane
    podczas logowania do webinarium.
    Opłaty
    Udział w spotkaniu online jest bezpłatny.
    Kontakt
    W sprawie webinarium prosimy o kontakt na adres e-mail: cedur@knf.gov.pl podając w temacie wiadomości tytuł i datę wydarzenia. Webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”
    Prelegent:
    Agata Ślusarek – główny specjalista
    Departament Cyberbezpieczeństwa
    Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
    PROGRAM
    17 kwietnia 2025 roku (czwartek)
    Godzina Temat
    9:45-10:00 Logowanie uczestników
    10:00-10:45 ▪ Sposoby oszukiwania przez Internet
    ▪ Jakie dane chcą ukraść przestępcy w Internecie
    10:45-11:00 Przerwa
    11:00-11:45
    ▪ Jak rozpoznać fałszywą stronę i gdzie ją zgłosić
    ▪ Cyberhigiena – dobre praktyki korzystania z Internetu
    ▪ Co zrobić jeśli dam się oszukać
    11:45-12:00 Przerwa
    12:00-12:30 Pytania i odpowiedzi


Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z przekazywaniem informacji o planowanych działaniach edukacyjnych, w tym o seminariach organizowanych w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), zwanego dalej „RODO” informuje się, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, kod pocztowy: 00-549 Warszawa („Administrator”). Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, kierując korespondencję na adres: ul. Piękna 20, skr. poczt. 419, kod pocztowy: 00-549 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres: knf@knf.gov.pl.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych („IOD”). Kontakt z IOD jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@knf.gov.pl lub drogą pocztową na adres korespondencyjny Administratora. Z IOD można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.
  3. Podstawą prawną i celem przetwarzania danych osobowych jest:
    a) art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. w zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora jako zapewniającego obsługę Komisji Nadzoru Finansowego, polegającego na informowaniu osób i podmiotów, które z uwagi na tematykę seminariów CEDUR i podejmowanych działań edukacyjnych mogą być szczególnie zainteresowani udziałem w nich;
    b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązku prawnego
    ciążącego na Administratorze, wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164, z późń. zm.).
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 25 lat zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami wewnętrznymi określającymi czas przechowywania dokumentacji w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego.
  5. W przypadku gdy osoba, do której informacja o podejmowanych działaniach edukacyjnych jest kierowana przekazała swoje dane osobiście celem otrzymywania tych informacji, podanie danych osobowych było dobrowolne.
  6. Źródłem pozyskania danych osobowych osoby zainteresowanej podejmowanymi działaniami edukacyjnymi, o ile nie zostały przekazane bezpośrednio przez osobę, której dane dotyczą, jest wskazująca tę osobę instytucja lub osoba. W takim przypadku przekazywane dane identyfikacyjne to w szczególności: imię, nazwisko, stanowisko, nazwa i adres instytucji, adres e-mail, numer telefonu.
  7. Odbiorcami danych osobowych mogą być organy administracji publicznej lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujące zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w tym usługi z zakresu informatycznego oraz w ramach przesyłanej korespondencji, w tym podmioty zapewniające usługi doręczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
  8. Administrator nie planuje przekazywać danych osobowych odbiorcom w państwach trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) lub organizacjom międzynarodowym.
  9. Z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, każdej osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, ograniczenia przetwarzania danych, a także prawo do żądania usunięcia danych osobowych.
  10. W przypadku przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO, każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją.
  11. W sytuacji uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  12. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.