Ogłoszenie o ponownym konkursie na stanowisko dyrektora Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku
Ogłoszenie o ponownym konkursie na stanowisko dyrektora Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku

Na podstawie art. 49. ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 450) oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 430) Burmistrz Miasta i Gminy Wąchock ogłasza ponowny konkurs na stanowisko dyrektora Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku
- Nazwa i adres jednostki:
Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej w Wąchocku, ul. Błonie 24, 27-215 Wąchock
- Zasady udostępniania materiałów informacyjnych:
Materiały informacyjne o stanie prawnym, organizacyjnym i ekonomicznym podmiotu leczniczego można uzyskiwać w siedzibie podmiotu leczniczego, w godzinach pracy tego podmiotu, tj. od 8.00 do 15.35 w dni robocze, na podstawie pisemnego wniosku.
- Stanowisko objęte konkursem:
Dyrektor Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku
- Wymagane kwalifikacje kandydata:
Kandydat ubiegający się o stanowisko objęte konkursem powinien spełniać wymogi określone w art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 450), w szczególności:
- posiadać wykształcenie wyższe;
- posiadać wiedzę i doświadczenie dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora;
- posiadać co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i co najmniej trzyletni staż pracy;
- nie być prawomocnie skazanym za przestępstwa popełnione umyślnie.
- Wymagane dokumenty:
- podanieo przyjęcie na stanowisko objęte konkursem – podpisane własnoręcznie;
- dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania stanowiska objętego konkursem (dyplom ukończenia uczelni wyższej, ewentualnie dyplom ukończenia studiów podyplomowych na kierunku zarządzanie), a kandydaci z którymi wiąże się posiadanie prawa do wykonywania zawodu, dokument potwierdzający to prawo – złożone w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez kandydata;
- opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej – podpisany własnoręcznie;
- inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata (w tym świadectwa pracy, zaświadczenie jeżeli stosunek pracy nie uległ rozwiązaniu) – złożone w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez kandydata;
- własną koncepcję funkcjonowania i rozwoju Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku – sporządzoną w formie pisemnej i własnoręcznie podpisaną;
Zgodnie z § 13rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 430), w trakcie rozpatrywania zgłoszonych kandydatur komisja konkursowa w toku rozmowy z kandydatem może wymagać, aby kandydat wykazał się stosowną wiedzą i umiejętnościami związanymi z zarządzaniem podmiotem leczniczym, w tym celu kandydaci przedstawiają w/w koncepcję. - informację o kandydacie z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed dniem zgłoszenia do konkursu;
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnie orzeczonego wobec niego zakazu wykonywania zawodu, zawieszenie prawa wykonywania zawodu, ograniczenie prawa wykonywania zawodu lub zakazu zajmowania określonego stanowiska – podpisane własnoręcznie;
- oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 str. 1) w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku – podpisane własnoręcznie.
Na prośbę komisji konkursowej kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów.
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Wąchocku (pok. 10), ul. Wielkowiejska 1, 27-215 Wąchock albo przesłać pocztą na w/w adres w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem „Nabór na kandydata na stanowisko dyrektora Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku” w terminie do dnia 20 maja 2025 r. do godz. 15.30.
- W przypadku nadania przesyłki pocztą nie decyduje data stempla pocztowego lecz data faktycznego dostarczenia dokumentów do sekretariatu UMiG w Wąchocku.
7. Dodatkowe informacje:
- Rozpatrzenie przez komisję konkursową zgłoszonych kandydatur odbędzie się w budynku Urzędu Miasta i Gminy w Wąchocku. Przewidywany termin – do dnia 5 czerwca 2025 r.
- O terminie i miejscu przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne ogłoszenia o konkursie zostaną poinformowani pisemnie.
- Informacja o wynikach konkursu zostanie umieszczona w BIP Urzędu Miasta i Gminy w Wąchocku oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wąchocku.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (41) 273-61-41 lub 46.
Załączniki do pobrania: http://gmina.wachock.sisco.info/?id=6116