Ulice z nowymi nazwami. Obowiązki Mieszkańców Rataj
Ulice z nowymi nazwami. Obowiązki Mieszkańców Rataj
W związku z nadaniem nazw ulicom i zmianą numeracji porządkowej w Ratajach Urząd Miasta i Gminy w Wąchocku rozpoczął wysyłkę oraz dostarczanie zawiadomień o tej zmianie.
Zestawienie nowych adresów zostanie wysłane z urzędu m.in. do Starostwa Powiatowego, Policji, Powiatowego Urzędu Pracy, Urzędu Statystycznego czy Poczty Polskiej.
Zmiany wiążą się nie tylko z nowymi nazwami ulic. Oznaczają one również obowiązki dla Mieszkańców Rataj, które muszą wypełnić we własnym zakresie.
Mieszkańcy powinni podjąć następujące czynności związane z aktualizacją danych teleadresowych:
- Urząd Skarbowy
– osoba prowadząca działalność gospodarczą zgłasza swoje dane do CEIDG w Urzędzie Miasta i Gminy w Wąchocku;
– osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej zmian dokonuje na druku ZAP 3. Jeśli nie ma pilnej potrzeby w dokonywaniu zmian teleadresowych w US można to zrobić w przyszłym roku składając zeznanie podatkowe. Osoby, które rozlicza ZUS (emeryci, renciści) są zobowiązani do osobistej wizyty w US (np. po wcześniejszym umówieniu terminu telefonicznym: 41 276 21 15). - Zakład Ubezpieczeń Społecznych
-zmianę danych pracownika zgłasza pracodawca,- osoby fizyczne pobierające świadczenia mogą zmienić adres przez konto PUE ZUS lub osobiście w placówce. - Zmienić dane adresowe w:
– zakładzie energetycznym,
– zakładzie gazowniczym,
– Rolniczym Ubezpieczeniu Społecznym,
– miejscu pracy,
– szkole, uczelni,
– innych podmiotach – indywidualnie.
- Uaktualnić dane w bankach (osobiście lub w aplikacji).
- Sprawy meldunkowe. Zmiany adresów zostaną dokonane z „urzędu”. Nie ma konieczności składania wniosków o przemeldowanie. W przypadku, gdy wymagane będzie przedłożenie zaświadczenia o aktualnym adresie zameldowania, należy złożyć w UMiG w Wąchocku (pokój nr 7, Urząd Stanu Cywilnego) stosowny wniosek.
- Zmiany w Ewidencji gruntów i budynków, w odniesieniu do położenia nieruchomości, zostaną dokonane „z urzędu”. Dane przy konkretnym numerze PESEL także zostaną wprowadzone z poziomu urzędu.
Obowiązkowej wymianie podlega:
- Dowód rejestracyjny pojazdu (w Starostwie Powiatowym wystarczy wypełnić oświadczenia o zmianie adresu).
Nie trzeba zmieniać:
- dowodu osobistego,
- paszportu,
- prawa jazdy (należy zgłosić do Starostwa Powiatowego zmianę danych adresowych).
Mieszkańcy zobowiązani są do zmiany numeracji na swoim budynku. Dobrą praktyką jest zbieranie zamówienia i pieniędzy przez sołtysa, który następnie zleca wykonanie tabliczek według jednolitego wzoru opracowanego w urzędzie gminy. Natomiast Gmina ponosi koszty produkcji i montażu tabliczek z nazwami ulic.
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku tabliczki z nowymi nazwami ulic zostaną umieszczone w odpowiednich miejscach w Ratajach.