„Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów” – webinarium
„Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów” – webinarium

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.
Webinarium odbędzie się 17 kwietnia 2025 roku (10:00-12:30).
Cel
Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Zgłoszenia
Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza:
https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=93063&p_id=18
W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, placówek społeczno-kulturalnych np. bibliotek, domów kultury, itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.
Potwierdzenia możliwości uczestnictwa zostaną przesłane do 16 kwietnia 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.
Informacje techniczne
W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.
Opłaty
Udział w webinarium jest bezpłatny.
Data: 17 kwietnia 2025 roku
Organizator: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Webinarium jest organizowane w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla
Uczestników Rynku – CEDUR we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz
Komendą Główną Policji
Webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”
Dla kogo
Webinarium jest skierowane do seniorów i ich opiekunów.
Cel
Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych
zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Termin
- Logowanie uczestników – od 9:45.
- Rozpoczęcie webinarium – o 10:00.
- Zakończenie webinarium – o 12:30.
Zgłoszenia - Przyjmowanie zgłoszeń – wyłącznie za pośrednictwem internetowego formularza zgłoszeniowego dostępnego pod adresem www.knf.gov.pl na podstronie „Edukacja finansowa/Seminaria CEDUR”.
- Potwierdzenia możliwości uczestnictwa zostaną przesłane – do 16 kwietnia 2025 roku.
- Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.
- W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.
Informacje techniczne
W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W webinarium można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne
dotyczące dołączenia do webinarium zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości uczestnictwa
oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.
Materiały
Uczestnicy spotkania otrzymają prezentację. Prezentacja zostanie wysłana na adresy e-mail podane
podczas logowania do webinarium.
Opłaty
Udział w spotkaniu online jest bezpłatny.
Kontakt
W sprawie webinarium prosimy o kontakt na adres e-mail: cedur@knf.gov.pl podając w temacie wiadomości tytuł i datę wydarzenia. Webinarium „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”
Prelegent:
Agata Ślusarek – główny specjalista
Departament Cyberbezpieczeństwa
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
PROGRAM
17 kwietnia 2025 roku (czwartek)
Godzina Temat
9:45-10:00 Logowanie uczestników
10:00-10:45 ▪ Sposoby oszukiwania przez Internet
▪ Jakie dane chcą ukraść przestępcy w Internecie
10:45-11:00 Przerwa
11:00-11:45
▪ Jak rozpoznać fałszywą stronę i gdzie ją zgłosić
▪ Cyberhigiena – dobre praktyki korzystania z Internetu
▪ Co zrobić jeśli dam się oszukać
11:45-12:00 Przerwa
12:00-12:30 Pytania i odpowiedzi
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z przekazywaniem informacji o planowanych działaniach edukacyjnych, w tym o seminariach organizowanych w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), zwanego dalej „RODO” informuje się, że:
- Administratorem danych osobowych jest Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, kod pocztowy: 00-549 Warszawa („Administrator”). Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, kierując korespondencję na adres: ul. Piękna 20, skr. poczt. 419, kod pocztowy: 00-549 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres: knf@knf.gov.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych („IOD”). Kontakt z IOD jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@knf.gov.pl lub drogą pocztową na adres korespondencyjny Administratora. Z IOD można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.
- Podstawą prawną i celem przetwarzania danych osobowych jest:
a) art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. w zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora jako zapewniającego obsługę Komisji Nadzoru Finansowego, polegającego na informowaniu osób i podmiotów, które z uwagi na tematykę seminariów CEDUR i podejmowanych działań edukacyjnych mogą być szczególnie zainteresowani udziałem w nich;
b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązku prawnego
ciążącego na Administratorze, wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164, z późń. zm.). - Dane osobowe będą przechowywane przez okres 25 lat zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami wewnętrznymi określającymi czas przechowywania dokumentacji w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego.
- W przypadku gdy osoba, do której informacja o podejmowanych działaniach edukacyjnych jest kierowana przekazała swoje dane osobiście celem otrzymywania tych informacji, podanie danych osobowych było dobrowolne.
- Źródłem pozyskania danych osobowych osoby zainteresowanej podejmowanymi działaniami edukacyjnymi, o ile nie zostały przekazane bezpośrednio przez osobę, której dane dotyczą, jest wskazująca tę osobę instytucja lub osoba. W takim przypadku przekazywane dane identyfikacyjne to w szczególności: imię, nazwisko, stanowisko, nazwa i adres instytucji, adres e-mail, numer telefonu.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być organy administracji publicznej lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujące zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w tym usługi z zakresu informatycznego oraz w ramach przesyłanej korespondencji, w tym podmioty zapewniające usługi doręczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
- Administrator nie planuje przekazywać danych osobowych odbiorcom w państwach trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) lub organizacjom międzynarodowym.
- Z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, każdej osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, ograniczenia przetwarzania danych, a także prawo do żądania usunięcia danych osobowych.
- W przypadku przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO, każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją.
- W sytuacji uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.