Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Pierwszego lipca 2021 r. rozpoczęło się zbieranie deklaracji w ramach Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Ewidencja ma na celu zebranie informacji o źródłach ciepła, jakie wykorzystuje się do ogrzewania budynków, ale także przygotowania ciepłej wody użytkowej. Dotyczy to zarówno w budynków mieszkalnych jak i niemieszkalnych.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków ma stać się narzędziem, które będzie wspierać organy administracji centralnej i samorządowej w wymianie pieców, tak zwanych “kopciuchów”.
Jak złożyć deklarację?
-> przez stronę www.zone.gunb.gov.pl za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu,
-> w urzędzie właściwym dla umiejscowienia budynku bądź wysyłając pocztą.
Deklarację obowiązkowo złożyć musi właściciel lub zarządca nieruchomości, w której znajduje się źródło ciepła.
Termin składania deklaracji dla istniejących budynków wynosi 12 miesięcy, natomiast dla nowo powstałych budynków oraz nowo instalowanych źródeł ogrzewania – 14 dni.
Informacje dotyczące CEEB można odnaleźć na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.
Tel.: Urząd Miasta i Gminy w Wąchocku 41 273 61 30.
Deklaracja do pobrania: