Oficjalny portal informacyjny Gminy Wąchock

Umowa na nadzór inwestorski podpisana – ul. Kręta

Umowa na nadzór inwestorski podpisana – ul. Kręta w Wąchocku

dwóch mężczyzn ściska sobie dłonie, obok stroi kobieta

Na czym polega umowa na nadzór inwestorski? Umowa taka jest kontraktem pomiędzy inwestorem (w tym przypadku Gminą Wąchock) a inspektorem nadzoru. Inspektor nadzoru inwestorskiego kontroluje przebieg prac budowlanych, dba o zgodność robót z projektem, przepisami prawa oraz normami technicznymi, kontroluje jakość materiałów i prac, a także monitoruje terminy i budżet inwestycji.

Dziś (25.09.24 r.) w naszym urzędzie Burmistrz Miasta i Gminy Wąchock – Robert Janus przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Wąchock – Beaty Franczyk zawarł umowę pn. Kompleksowy nadzór inwestorski nad realizacją zadania: „Przebudowa drogi wewnętrznej na dz. nr 647 (ul. Kręta) w m. Wąchock”.

Spośród siedmiu złożonych w postępowaniu ofert wybrano najkorzystniejszą, złożoną przez SPIINWEST Mariusz Pająk ze Skarżyska-Kamiennej. Umowa opiewa na kwotę brutto 2.214,00 zł. Termin wykonania – do 25.11.2024 r.

W ramach umowy Wykonawca zapewni kompleksowy nadzór inwestorski nad prowadzoną przebudową drogi wewnętrznej – ul. Krętej w Wąchocku, który się dzisiaj rozpoczął.

Do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z zawartą umową, należeć będzie:

  • reprezentowanie Zamawiającego na placu budowy przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją techniczną, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
  • sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych urządzeń i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowania wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
  • sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikowi, uczestniczenie w badaniach oraz przygotowanie i udział w czynnościach przekazania placu budowy, odbiorów częściowych i końcowego,
  • potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także na żądanie inwestora kontrolowanie rozliczeń budowy,
  • stwierdzenie gotowości do odbiorów częściowych i końcowego poprzez dokonywanie stosownych zapisów w dzienniku budowy,
  • kontrolowanie rozliczeń finansowych budowy w tym sprawdzanie faktur wykonawcy robót budowlanych i dokumentów załączonych do rozliczeń robót w oparciu o kosztorysy ofertowe.
  • sprawdzanie kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego oraz rozliczeń finansowych w oparciu o kosztorysy ofertowe,
  • rozliczenie wynagrodzenia końcowego Wykonawcy robót w oparciu o kosztorysy ofertowe,
  • kontrola zgodności realizacji zadania inwestycyjnego z umową,
  • uczestniczenie w przeglądach wynikłych z okresu gwarancji i rękojmi.