Umowa na nadzór inwestorski podpisana – ul. Kręta
Umowa na nadzór inwestorski podpisana – ul. Kręta w Wąchocku
Na czym polega umowa na nadzór inwestorski? Umowa taka jest kontraktem pomiędzy inwestorem (w tym przypadku Gminą Wąchock) a inspektorem nadzoru. Inspektor nadzoru inwestorskiego kontroluje przebieg prac budowlanych, dba o zgodność robót z projektem, przepisami prawa oraz normami technicznymi, kontroluje jakość materiałów i prac, a także monitoruje terminy i budżet inwestycji.
Dziś (25.09.24 r.) w naszym urzędzie Burmistrz Miasta i Gminy Wąchock – Robert Janus przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Wąchock – Beaty Franczyk zawarł umowę pn. Kompleksowy nadzór inwestorski nad realizacją zadania: „Przebudowa drogi wewnętrznej na dz. nr 647 (ul. Kręta) w m. Wąchock”.
Spośród siedmiu złożonych w postępowaniu ofert wybrano najkorzystniejszą, złożoną przez SPIINWEST Mariusz Pająk ze Skarżyska-Kamiennej. Umowa opiewa na kwotę brutto 2.214,00 zł. Termin wykonania – do 25.11.2024 r.
W ramach umowy Wykonawca zapewni kompleksowy nadzór inwestorski nad prowadzoną przebudową drogi wewnętrznej – ul. Krętej w Wąchocku, który się dzisiaj rozpoczął.
Do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z zawartą umową, należeć będzie:
- reprezentowanie Zamawiającego na placu budowy przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją techniczną, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych urządzeń i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowania wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
- sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikowi, uczestniczenie w badaniach oraz przygotowanie i udział w czynnościach przekazania placu budowy, odbiorów częściowych i końcowego,
- potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także na żądanie inwestora kontrolowanie rozliczeń budowy,
- stwierdzenie gotowości do odbiorów częściowych i końcowego poprzez dokonywanie stosownych zapisów w dzienniku budowy,
- kontrolowanie rozliczeń finansowych budowy w tym sprawdzanie faktur wykonawcy robót budowlanych i dokumentów załączonych do rozliczeń robót w oparciu o kosztorysy ofertowe.
- sprawdzanie kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego oraz rozliczeń finansowych w oparciu o kosztorysy ofertowe,
- rozliczenie wynagrodzenia końcowego Wykonawcy robót w oparciu o kosztorysy ofertowe,
- kontrola zgodności realizacji zadania inwestycyjnego z umową,
- uczestniczenie w przeglądach wynikłych z okresu gwarancji i rękojmi.