Wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO
Wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO
Celem projektu jest rozwój potencjału instytucjonalnego NGO w zakresie świadczenia wysokiej jakości i dostępności usług w obszarze włączenia i integracji społecznej. Udział w projekcie mogą wziąć: członków/kinie organizacji, pracowników/czki organizacji, wolontariuszy/ki danej organizacji NGO.
Korzyści z udziału w projekcie dla Ciebie i Twojej organizacji:
- pogłębiona diagnoza organizacji, w tym pod kątem potencjalnych lub już świadczonych usług społecznych,
- szkolenia bazowe i specjalistyczne dla członków, pracowników i wolontariuszy,
- warsztaty kreatywne, służące wypracowaniu innowacji i/lub poprawie jakości i dostępności usług społecznych,
- konsultacje z ekspertami w różnych dziedzinach,
- sieciowanie różnych organizacji, w celu zawiązania kontaktów i potencjalnej współpracy,
- wdrożenie standardów jakości i dostępności usług społecznych.
Projekt „NGO Excellence – wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO” jest realizowany przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego na podstawie umowy zawartej ze Skarbem Państwa – Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, z siedzibą w Warszawie.
Obszar tematyczny: Włączenie i integracja społeczna
Instytucja kontraktująca: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Program: Projekt NGO Excellence – wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Działanie FERS.04.12 Wsparcie NGO w zakresie usług publicznych i współpracy.
Lider projektu: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
Okres realizacji projektu: 01.01.2025-31.12.2026
Dofinansowanie: 1 833 714,00 zł
Wkład własny: 60 000,00 zł
Cel projektu: Celem projektu jest rozwój potencjału instytucjonalnego NGO w zakresie świadczenia wysokiej jakości i dostępności usług w obszarze włączenia i integracji społecznej poprzez objęcie wsparciem 400 przedstawicieli/ek NGO reprezentujący nie mniej niż 10 NGO (działające w obszarach: włączenie i integracja społeczna) z obszaru całej Polski w okresie 24 m-cy realizacji projektu.
Cele szczegółowe to:
W ramach projektu przewiduje się realizację 4 zadań:
- NGO QUALITY QUEST. Diagnoza jakości i dostępności usług NGO: działanie ukierunkowane na diagnozę potrzeb NGO, kierujących swoich przedstawicieli/ki do projektu, pod kątem rozwoju kompetencji na rzecz jakości i dostępności świadczonych prze daną NGO usług. Diagnoza będzie realizowana w oparciu o wyspecyfikowane narzędzie. Wyniki diagnozy będą stanowiły punkt wyjścia do zbudowania planu rozwoju kompetencji dla danej NGO i podstawę doboru ścieżki wsparcia dla przedstawicieli/ek danej NGO w ramach „NGO Excellence” (ścieżki: podstawowa, średniozaawansowana i zaawansowana)
- NGO DYNAMIX. Pakiet wsparcia jakości i dostępności usług NGO: działanie ukierunkowane na realizację różnych form rozwoju kompetencji takich jak: szkolenia bazowe z zakresu zarządzania jakością w NGO, dostępnością usług w NGO oraz innowacjami społecznymi i nowatorskimi rozwiązaniami w NGO na rzecz jakości i dostępności usług; warsztaty kreatywne mające na celu identyfikowanie, ciekawych, nowatorskich, innowacyjnych rozwiązań w danej NGO.
- NGO CONNECT. Sieciowanie NGO i kreowanie wartości: działanie ukierunkowane na budowanie współpracy wewnątrz i międzysektorowej poprzez zdalne spotkania animacyjne, spotkania stacjonarne pn. „Kawiarenka NGO”, wizyty studyjne w instytucjach wdrażających rozwiązania na rzecz jakości i dostępności usług.
- NGO COMPASS. Standardy jakości i dostępności usług NGO: działanie ukierunkowane na opracowanie standardów jakości i dostępności usług NGO (publikacja), opracowanie znaku jakości NGO Excellence w 3 wariantach: basic, standard i pro, które będą mogły otrzymać NGO, których przedstawiciele/ki wzięły udział w projekcie w zależności od zrealizowanej ścieżki wsparcia: a), b), c)oraz ewaluacji ex post.
Kontakt z biurem projektu:
Specjalistki ds. rozwoju instytucjonalnego udzielą odpowiedzi na nurtujące pytania oraz zapewnią potrzebne informacje i wsparcie:
Ewelina Dańko
ewelina.danko@mistia.org.pl
537 544 084
Monika Wędrychowicz
monika.wedrychowicz@frdl.rzeszow.pl
17 850 74 20
Anna Bednarek
anna.bednarek@mistia.org.pl
537 818 401
Szczegóły: ngoexcellence.pl